Problemy techniczne w służbie zdrowia w całym regionie Helse Vest.

 

 

W środę 27 marca przed południem, wszystkie szpitale w regionie zachodnim miały duże problemy ze swoimi systemami informatycznymi. Problem polegał na tym, że wszystkie systemy straciły łączność z serwerami, a to spowodowało utrudnienia w normalnym funkcjonowaniu placówek.

„Robimy co możemy żeby uniknąć takich sytuacji, ale nie możemy zupełnie wykluczyć podobnych zdarzeń”, mówi Erik M.Hansen jeden z dyrektorów administracyjnych w Helse Vest IKT.

Problemy zaczęły się około godziny 9.15 i trwały do godziny 14.00. Były na tyle poważne, że nie było żadnej możliwości przyjmowania pacjentów w tym czasie. Lekarze nie mieli dostępu do historii chorób swoich pacjentów. Wszystkie planowane operacje zostały wstrzymane.

Trzeba było zrestartować cały system a to wymagało czasu. Erik M. Hansen zapewnia, że problemy nie dotyczyły telefonu alarmowego 113. Ten system jest zewnętrzny i niezależny od systemu szpitalnego. Nic nie wskazuje, ze był to atak cybernetyczny, ale tez niewiele wiadomo jaki był właściwie powód załamania się systemu. Instytucja medyczna podkreśla, że mają dobry system awaryjny na wypadek pojawienia się takich problemów. Procedury awaryjne zostały użyte w tym przypadku i żaden pacjent nie ucierpiał w tej sytuacji.

PODZIEL SIĘ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here